Myslím si že hlavne preto lebo sa pozerá na automobily ako na celok, respektíve ako na súčasť niečoho čo voláme Tesla ekosystém, kde elektromobil je súčasťou využitia udržateľných zdrojov zelenej energie.
Myslím si že hlavne preto lebo sa pozerá na automobily ako na celok, respektíve ako na súčasť niečoho čo voláme Tesla ekosystém, kde elektromobil je súčasťou využitia udržateľných zdrojov zelenej energie.
Tesla Motors sa odlišuje od ostatných výrobcov tým že využíva vlastné riešenia od IS SW až po maximálny počet vlastných dielov pre samotnú výrobu, pričom proces výrobnej linky bude plne automatizovaný a tak budú pracovníci len ako dozor pre kvalitu procesu výroby.
Veľkou výhodou Tesly Motors je výroba vlastných batérií, výstavba a výroba vlastných nabíjačiek, vlastný servis bez akéhokoľvek outsourcingu. Takýmto nadstavením firma dokáže veľmi rýchlo a efektívne meniť akékoľvek potreby na zmenu procesu oproti konkurentom ktorí používajú množstvo dodávateľov a proces nemajú vo svojich rukách.
Áno, Tesla má aj nedostatky ale ako vravíme, je to kozmetika ktorá sa neustále zlepšuje. Výrazný rozdiel a samozrejme výhoda je v tom že Tesla Motors nemá históriu značky, preto môže procesy a vlastnosti nadstavovať bez nadväznosti na zaužívané postupy a návyky (zlozvyky) ktoré ostatné automobilky majú (napr. filtrácia vzduchu, dog mode, bezpečnosť – sentry mode, ai.)
Najvýraznejší rozdiel a konkurenčná výhoda Tesly je v tom že spolupracuje s firmami ktoré patria do portfólia Elona Muska a to hlavne SpaceX a SolarCity. Ako vieme Elon viac krát prepojil vývojové teamy svojich spoločností a rozdelil úlohy tak aby sa poznatky z raketového priemyslu mohli využiť pri konštrukcií elektromobilov. Viditeľne to môžeme kvantifikovať napríklad pri návrhu výstuže karosérie v modeloch S a X ako aj pri vývoji jedinečného ultrasonického senzora na rozpoznanie prekážky inštalovaného pod karosériu dverí falcon wing v Modely X. Na dokreslenie TM ekosystému môžeme použiť príklad prepojenia Solar City a eHouse.Tento systém prepája elektromobil s wolboxovou nabíjačkou, záložným systémom (Powerwall) až po solárnu strechu vo viacerých variantoch. Toto všetko s vlastným, na mieru šitým IS pre ovládanie a reguláciu. Takto vyzbrojený zákazník ma dobrú možnosť využiť obnoviteľný zdroj energie. Slnko cez fotovoltiku, energiu kumulovať do batériového úložiska a z neho do prevádzky domu (napr. kúrenie alebo svietenie) až po nabíjanie elektromobilu. Výraznú zmenu v energetike prinesú práve elektromobily a to príchodom systému VTG (Vehicle To Grid – z auta do siete) to znamená spätný chod energie. Výhodou je systém, v ktorom svoj dopravný prostriedok (EV) a zároveň prenosnú baterku – úložisko t.j. elektromobil, využijete na cestu do práce, zaparkujete napojíte sa na zdroj energie so systémov VTG. Váš zamestnávateľ ktorý podobne ako vy doma disponuje fotovoltiku na streche napr. 2x0,5MW ako aj záložnými zdrojmi ktoré sa prepoja a zelená energia putuje do firmy alebo do vášho elektromobilu. Vy si potom môžete jednoducho rozhodnúť ako túto energiu využijete. Znie to futuristicky? Nie, naopak. Už to klope na dvere! Dokonca niektoré automobilky ako je Nissan, už podobné systémy používajú a testujú. Síce v malom meradle, ale predsa. Preto my tesláci nedočkavo čakáme na milionmile battery ktorá by už systém VTG mala integrovať. Dúfame, že nový model Y ktorý vyjde z Berlínskej fabriky, bude túto funkciu už obsahovať!
Zdroj: Tesla Motors NDA
Pickup od TESLY:
V súčasnosti je asi najvýraznejšie očakávaný pickup od Tesly, ktorým je Cybertruck. Objednávky lámu rekordy a to v súčasnosti vyše milióna kusov. Tento inovatívny a netradičný počin je typický pre Elona Muska, ktorý rád posúva (hranice) nové možnosti vpred. Aj tu spojil už spomínaný Space X s Teslou. Použitie špeciálnej ocele na karosériu s plášťa rakiet SpaceX alebo unikátneho skla Armor Glass ( ktoré pri prezentácii nevydržalo, z dôvodu nesprávneho zatvorenia okenného skla) až po výkon a úžitkové vlastnosti, priestor, nosnosť, dojazd a zrýchlenie.
Cybertruck AWD troj elek.motorový pickup:
zrýchlenie: 2,9s., dojazd:805 km, nosnosť: 6350kg
Autopilot, najazdový úhol 35 stupňov, v cene $69,900.
Dokonca je už avizovaná aj nová konfigurácia so štyrmi motormi. Čo to spraví s výkonom, ktorý je neskutočný už pri verzií s tromi motormi, si dokážeme len ťažko predstaviť.
Radi sa necháme prekvapiť aj ďalšími novinkami ktoré sú avizované.